Poging nummer ontelbaar

Ja hoi hallo, daar ben ik weer hoor. Voor de zoveelste keer ga ik proberen mijn blog nieuw leven in te blazen. Helaas wel op de WordPress versie van mijn blog omdat mijn andere blog volledig uit de lucht is en de kans dat deze nog terug komt minder dan 0 is. Ik ben van plan om op de korte termijn weer een nieuw domein aan te schaffen maar daarover later meer. Anyway, ik vond het wel weer eens tijd worden om een stukje te tikken en je bij te praten over mijn avonturen van de laatste maanden.

Afgestudeerd!

Het aller-aller-aller-ALLER leukste van de afgelopen maanden (sorry Japan): IK BEN AFGESTUDEERD. Nooit had ik gedacht dat ik die woorden uit zou spreken, maar eind april was het dan echt zover. Na bijna vijf jaar bikkelen heb ik een HBO diploma in the pocket en hier ben ik schaamteloos trots op.

18403384_1666327473395151_3167824353532882153_n

Een grote-mensen-baan

Bij afstuderen hoort ook het zoeken naar een baan en dat ging een stuk makkelijker dan gedacht. Al voordat ik afstudeerde werd ik namelijk aangenomen als maatschappelijk werker bij een welzijnsorganisatie in Twente. In eerste instantie voor 32 uur zwangerschapsvervanging tot medio juli, al snel werden dit 36 uur en vandaag heb ik gehoord dat ik tot het eind van het jaar 32 uur ziektevervanging kan doen.

Japan

En dan Japan, inmiddels alweer bijna een half jaar geleden. Samen met Kai ben ik twaalf dagen in Japan geweest om zijn familie te bezoeken en te zien waar Kai is opgegroeid. Het was zó indrukwekkend, hoewel het ook een behoorlijke cultuurshock was. Het is echt een compleet andere wereld met zowel mooie als minder mooie dingen, maar daar kom ik nog wel eens op terug.

Samenwonen!

Alsof al het bovenstaande nog niet genoeg was gaan Kai en ik ook nog eens samenwonen. In een echt grote-mensen-huis, met drie slaapkamers én een tuin. En twee wc’s, de luxe. 5 juli krijgen we de sleutels en dan gaat het grote avontuur echt beginnen. Ik kan wel huilen als ik denk aan hoeveel er moet gebeuren maar aan de andere kant zie ik er wel naar uit om er helemaal ons plekje van te maken. To be continued..

Mentale gezondheid

Ook hier niets dan positiefs over: ik voel me goed, écht goed. Een tijdje geleden besloot ik dat ik toch weer naar een psycholoog wilde en dat is een hele goede beslissing geweest. Ik voelde mij meteen op mijn gemak bij haar en heb een hele fijne (EMDR)behandeling bij haar gehad. Momenteel slik ik nog 10 mg antidepressiva per dag omdat dat ‘veilig’ voelt maar dit wil ik op den duur misschien wel helemaal afbouwen. Misschien ook wel niet, voor nu geniet ik er maar met volle teugen van dat alles zo goed gaat.

Sjors kan uiteraard niet ontbreken in dit overzichtje, ook met hem gaat alles goed!

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

