Kai naar de orthodontist: waarom?

Op mijn oude blog hebben jullie eerder kunnen lezen over mijn eigen ervaring met versnelde orthodontie, en ik heb daar ook verteld dat Kai een orthodontiebehandeling zou krijgen. Inmiddels is hij daarmee begonnen en dat vraagt om een nieuwe blogpost hierover. Vandaag zal Kai vertellen waarom hij een behandeling wil en wat hij ervan verwacht.

Kai heeft een beugel gehad toen hij nog in Japan woonde en in de jaren erna had hij een heel mooi recht gebit. Helaas waren zijn verstandskiezen zo sterk dat zijn tanden weer scheef zijn gaan staan. Toen hij hoorde over de behandeling die ik had gehad en de voor- en na foto’s zag werd hij enthousiast en vroeg zich af of zo’n behandeling ook iets voor hem zou zijn. Niet veel later wist ik het met mijn orthodontist Olaf op een akkoordje te gooien en mocht Kai beginnen met de behandeling. De allereerste samenwerking via mijn blog was geboren!

Related image

Olaf Tan, orthodontist bij TOP orthodontie. Hij heeft mijn behandeling uitgevoerd en is nu ook nauw betrokken bij de behandeling van Kai.

Invisalign

Kai en ik hebben niet dezelfde behandeling gehad, ik had namelijk de ‘normale’ versnelde behandeling en Kai had deze behandeling met Invisalign. De Invisalign beugel wordt ook wel ‘de onzichtbare’ beugel genoemd omdat je hem niet ziet zitten. Ideaal voor wanneer je wel een beugel wil, maar niet wil rondlopen met een zichtbare (slotjes)beugel.

Waarom een beugel?

De reden voor Kai om (weer) een beugel te nemen is voornamelijk onzekerheid; ook voor mij was dit de belangrijkste reden om destijds voor een orthodontiebehandeling te gaan. Niet durven lachen op foto’s, je ongemakkelijk voelen wanneer je praat of lacht in het openbaar en je altijd afvragen wat mensen wel niet van je gebit vinden is best vervelend. Vaak hebben andere mensen niet eens door dat je tanden niet helemaal recht staan, maar voor jezelf kan het een enorm groot ding zijn (fun fact: toen ik Kai leerde kennen zag ik niet eens dat zijn tanden zo scheef stonden. Liefde maakt blijkbaar toch echt blind).

Inmiddels is Kai’s behandeling al een tijdje bezig en zien zijn tanden er zeker niet meer zo uit als op bovenstaande foto. Het is bizar hoe snel het gaat, binnen een aantal weken zag je al duidelijk resultaat. In een van de volgende blogposts zal ik de foto’s tot nu op een rijtje zetten, zodat je het resultaat duidelijk kan zien.

Mocht je naar aanleiding van deze blogpost vragen hebben over de behandeling, mail me dan op ziensjen.blog@gmail.com. Ik zal de vragen dan zelf beantwoorden of doorspelen naar mijn orthodontist, zodat je een goed antwoord krijgt!

Dit bericht werd geplaatst in Overig. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

